Naprawa telefonów a kupno nowego – co się bardziej opłaca?

Bez kategorii

Jedną z najczęstszych przyczyn napraw telefonów jest pajączek na ekranie. Z tą usterką nierzadko borykają się sami użytkownicy smartfonów, jak i serwisanci. Wystarczy chwila nieuwagi, by telefon niefortunnie upadł na podłogę. Szczególnie panie noszą smartfony w torebkach wraz z innymi przedmiotami, które mogą uszkodzić telefon, np. klucze. Jeśli sprzęt ulegnie awarii, warto zastanowić się nad tym, co się bardziej opłaca – naprawa telefonów czy kupno nowego. Przedstawiamy wady i zalety tych rozwiązań.

Naprawa telefonów na gwarancji

Jeśli Twój telefon jest na gwarancji, warto pójść do punktu producenta i wynegocjować korzystne warunki naprawy. Niestety, ale wszelkie pęknięcia czy tzw. pajączki, są uznawane za uszkodzenia mechaniczne, które wynikają z winy użytkownika. W tym przypadku nie można co prawda skorzystać z bezpłatnej naprawy telefonów, jednak zdarza się, że ukryte wady techniczne mają wpływ na awarie, dlatego warto zapytać usługodawcę. Koniecznie zabierz ze sobą kartę gwarancyjną i dowód zakupu telefonu.

Jeżeli Twój sprzęt nie jest na gwarancji, wtedy warto udać się do sprawdzonego serwisu telefonów i zapytać o wycenę. Przede wszystkim konieczne jest udzielenie odpowiedzi na dwa pytania – czy koszt naprawy telefonu nie będzie wyższy niż jego wartość oraz czy decydujesz się na autoryzowany serwis czy punkt naprawy.

Naprawa telefonów w sprawdzonym serwisie

Decydując się na sprawdzony serwis telefonów, masz gwarancję, że zostanie ona przeprowadzona prawidłowo. Serwis używa do diagnostyki najnowocześniejszych narzędzi, by szybko ustalić przyczynę usterki. Jednocześnie koszt jest znacznie niższy niż w przypadku naprawy w autoryzowanym serwisie, gdzie przeważnie koszt przewyższa wartość sprzętu.

Co więcej, możliwe jest odzyskanie utraconych danych, co ma ogromne znaczenie w dzisiejszych czasach. Telefony są jednocześnie notatnikiem, albumem ze wspomnieniami, kalendarzem. Utrata wszystkiego może być niemałym problemem. Profesjonalny serwis zadba o to, by dane zostały zachowane. Otrzymujesz także gwarancję na usługę. Jeśli coś złego stanie się z wymienioną częścią, masz prawo złożyć reklamację, a tym samym domagać się usunięcia usterki za darmo.

Naprawa telefonu czy kupno nowego?

Na kupno nowego telefonu warto zdecydować się wyłącznie w jednym przypadku – gdy koszt naprawy sprzętu znacznie przekracza jego wartość. W przeciwnym razie nie ma potrzeby ponoszenia aż tak wysokich kosztów, gdyż naprawa może sprawić, że Twój telefon powróci do pełnej sprawności, a Ty nie utracisz żadnych istotnych danych.